Címlap Hírek Munkavédelem NEM MINDEGY, MIT ÉS MENNYIT ISZUNK

A felnőtt emberek napi víz-igénye 2,5-3 liter, ebből átlagosan másfél liternyit juttatunk be a szervezetbe valamilyen ital formájában.

A szakemberek azt javasolják, ez az elfogyasztott folyadék lehetőleg ásványvíz legyen, ám nem mindegy, milyen összetételűt választunk. Más víz kedvező például a kisbabáknak, más a magas vérnyomással küzdő betegeknek, illetve azoknak, akik sok sós ételt esznek. A közel három liter folyadékot azért kell nap mint nap bevinni a szervezet-be, mert körülbelül ennyit veszítünk el — kiváltképp nyáron — verejtékkel, vizelettel, széklettel és a légzéskor kibocsájtott párával. A nyári időszakban fokozódhat a verejtékezés, természetesen a fizikai aktivitás mértékével arányosan és egyénenként változó mértékben. Meleg hőmérsékleten, tartós fizikai erőkifejtéssel végzett munka mellett természetesen még több folyadékra van szüksége a szervezetnek. Felmérések szerint a magyar lakosságnak alapvetően alacsony a kálium és a magnézium bevitele. Ennek oka, hogy ezek az értékes anyagok főleg zöldségekben, gyümölcsökben vannak jelen, és ezek fogyasztása még mindig alatta marad az ajánlott mértéknek. Nyáron a zöldségek és gyümölcsök közül a görögdinnye ideális választás lehet: 90 százaléka víz, ami fokozatosan, az emésztés során szabadul fel, tehát sem a keringést, sem a szívet, sem a vesét nem terheli meg úgy, mintha hirtelen enyhítenénk a szomjunkat.

 

Módosítás: (2013. július 16. kedd, 20:26)

 

Keresés a teljes weboldalon