Címlap Hírek Tudományfigyelő Okos gazdálkodás a szervezeti képességekkel

Gyakran emlegetett fogalom a gazdaságban a szervezeti hatékonyság. Ezen a területen is megújult gondolkodásra, újfajta menedzsment-szemléletre van szükség ahhoz, hogy sikereket érhessenek el a vállalatok. E témakörben jelent meg egy cikk a közelmúltban a Munkaügyi Szemle legújabb számában, amelynek szerzője Czinkóczi Sándor, az ISD POWER Kft. minőségirányítási főmunkatársa. Az alábbiakban teljes terjedelmében olvashatják a „A szervezeti képességekkel való gazdálkodás dilemmái — A robotok nem adnak javaslatokat” című cikket, amelyet dunaferres kollégánk a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Gazdálkodástani Doktori Iskolájának védés előtt álló doktorjelöltjeként írt.

A teljes cikk pdf formátumban


Ellátási Lánc Menedzsment

A három „A” (az angol kifejezések kezdőbetűiből: Agility, Adaptability, Alignment) ellátási lánc kiépítése a legkorszerűbb versenyeszköz a menedzserek kezében. A három kulcstényező kiépítéséhez a következő célok és módszerek kapcsolódnak:

1. Agilitás Cél: Gyors reagálás a kereslet vagy a kínálat rövid távú változására. Módszer: A szállítók és a vevők közötti információáramlás előmozdítása; Együttműködő szállítói kapcsolatok fejlesztése; Készenléti tervek kidolgozása és válságmenedzsment team fejlesztése.

2. Alkalmazkodókészség Cél: Az ellátási lánc hozzáillesztése a változó piaci struktúrához, az ellátási hálózat módosítása a stratégia, termék, technológia tekintetében. Módszer: A világgazdaság monitorozása az új ellátási piacok és bázisok megtalálására; Flexibilis terméktervezés létrehozása; Meghatározni, hogy hol tart a vállalat terméke a technológiai életciklusban és a termék életciklusban.

3. Összehangoltság Cél: Ösztönzés a jobb teljesítményre. Módszer: A vevők és a szállító közötti szabad információ-, és tudásáramlás biztosítása; Egyértelmű kötelezettségek, felelősségek, feladatok lefektetése, mind a vevők, mind a szállítók számára; A fejlesztések kockázatának, költségének és nyereségének méltányos elosztása.


A Toyota-út két alapelve 

1. Folyamatos tökéletesítés, javítás

Hosszú távú víziót definiálunk, miközben bátorsággal és kreativitással állunk elébe a kihívásoknak és valósítjuk meg álmainkat. Folyamatosan fejlesztjük üzleti tevékenységeinket, az innováció és evolúció által vezérelve. Utánajárunk az erőforrásoknak és felkutatjuk a tényeket, amelyek alapján korrekt döntéseket tudunk hozni, konszenzust tudunk építeni és elérjük céljainkat.

2. Tisztelet az emberek iránt
Tisztelünk másokat, mindent megteszünk annak érdekében, hogy megértsék egymást, vállaljanak felelősséget, és kölcsönös bizalmat építsenek ki. Stimuláljuk a személyes és szakmai fejlődést, elérhetővé tesszük a fejlődési lehetőségeket és maximalizáljuk az egyéni és csoportteljesítményt.

 

Módosítás: (2013. január 15. kedd, 22:45)

 

Keresés a teljes weboldalon