Címlap Kitekintő

A Morgan Stanley pénzügyi tanácsadó és szolgáltató levette az ArcelorMittalt a leginkább kedvelt acélipari részvények listájáról.

Bővebben...

 

A következő öt évben nem adja el a kassai acélművet a U.S. Steel. Az erről szóló megállapodást Robert Fico szlovák miniszterelnök és a cég igazgatótanácsának elnöke Kassán írta alá.

Bővebben...

 

Az Európai Parlament felhívta az Európai Bizottság figyelmét arra, hogy az acélipar Európában alapvető fontosságú a növekedéshez és a fellendüléshez. Az egész Európai Uniónak és gyáriparának érdeke, hogy versenyképes acélipara legyen, illetve hogy a hazai termelésen keresztül megerősítsék a keresletet. Ennek érdekében egy stratégiai koncepció elfogadása szükséges.

Módosítás: (2013. március 19. kedd, 22:32)

Bővebben...

 

A Szeversztal orosz acélipari konszern nettó profitja tavaly 62,6 százalékkal csökkent éves szinten, és átszámítva 762 millió dollárra mérséklődött - a társaság közlése szerint. A tiszta nyereség csökkenését a kereslet gyengülése és az árak csökkenése idézte elő.

Bővebben...

 

A luxemburgi székhelyű ArcelorMittal friss eredmény-beszámolójából kiderül, hogy 3,7 milliárd dollár vesztesége keletkezett 2012-ben, míg egy évvel korábban még 2,3 milliárd dollár volt a nyeresége. A kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye 10 milliárd dollárról 7 milliárdra csökkent, az értékesítési árbevétel 10 milliárd dollárral 84 milliárdra esett.

Bővebben...

 

A kínaiak már a kanadai vasbányákban vannak

Újabb fontos eszköztől válik meg az ArcelorMittal, a világ legnagyobb acélgyártója egy kanadai vasbányában meglévő 1,1 milliárd dollár értékű 15 százalékos részesedését értékesíti egy koreai-kínai konzorciumnak. A csoport tagjai között a dél-koreai POSCO és a kínai China Steel is szerepel. Miközben az ArcelorMittal a nehéz piaci környezet ellen küzd, az ázsiai gyártók számára a kínai állami infrastruktúra-fejlesztések fellélegzést hozhatnak.
Az ArcelorMittal nemcsak a kanadai bányától szabadult meg mostanában. A Franciaországban mintegy 20 ezer főt foglalkoztató cég az elmúlt év végének egyik leghangosabb botrányát indította el azzal, hogy bezárta egy kisebb üzemét, és el akarta bocsátani az ott dolgozó néhány száz alkalmazottját. A kormány annyira felháborodott, hogy az ipari miniszter már egyenesen a vállalat „elűzéséről” beszélt. Az ügy végül megegyezéssel zárult, az Arcelor egy kisebb beruházási programot vállalt az elkövetkező évekre. A rendkívül gyenge európai kilátások miatt néhány hete az ArcelorMittal ráadásul jelentős, mintegy 4,3 milliárd dolláros goodwill-leírást jelentett be, ami szintén arra utal, hogy igyekszik minél inkább tisztázni a helyzetét, hogy az iparági ciklus fellendülésének már a felesleges „sallangoktól” mentesen vághasson neki. (Forrás investor.hu)

Európai Bizottság: több vállalkozó kell

A gazdasági növekedés beindításához és a munkahelyteremtéshez több vállalkozóra van szükség — állapítja meg a héten nyilvánosságra hozott akciótervében az Európai Bizottság. Tekintettel arra, hogy a kis- és közepes vállalkozások hozzák létre a legtöbb új munkahelyet Európában, a bizottság szeretné elérni, hogy a vállalkozói ismeretek helyet kapjanak az oktatásban. Cél az is, hogy csökkenjenek a vállalkozás indításához szükséges bürokratikus akadályok, adminisztratív költségek, a vállalkozók pedig könnyebben juthassanak hitelhez.
(Forrás: gazdasagiradio.hu)


A Steel Business Briefing hírei

A beszállítók szenvednek az alacsony kereslet miatt Olaszországban
Az új autók regisztrációja Olaszországban, a hazai acélipar kulcsszektorában 19,9 százalékkal csökkent 2011-hez képest. Ez volt a legalacsonyabb szint 1993 óta. 2012-ben mintegy 1,4 millió új autó regisztrációja történt csupán.
Az ArcelorMittal újraindítja nagyolvasztóműjét Franciaországban is
A Január 17-ei héten az Arcelor­Mittal újraindítja a korábban nem üzemelő nagyolvasztómű­jét Dunkerque-ben, Észak-­Fran­cia­­országban. Ezt azután jelentették be, hogy korábban már hírt adtak arról, hogy Gijon-ban, Spanyolországban is működésbe hoznak egy leállított nagyolvasztóművet. Indoklásuk szerint az európai acélkereslet továbbra is a krízis előtti szinten marad, de az év elejére egy kisebb arányú előkészletező aktivitást remélnek.
Taranto 18 ezer tonna nyersvasat gyárt naponta
Az Ilva cégcsoporthoz tartozó Taranto vasműben a terveknek megfelelően, az ötből jelenleg működő két nagyolvasztójával naponta mintegy 18 ezer tonna nyersvasat termel. A cég 2-es számú meleghengerműve dolgozik, az 1-es nem üzemel.
Összeállította: Tóth Szilvia

Módosítás: (2013. január 15. kedd, 22:39)

 

DaHar-fórum

A Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara társszervezésében, a Vállalkozók Házában a közelmúltban rendezték meg a DaHar Támogató Fórumot, amelyre meghívták a Dunaújvárosban és környező településeken működő kis- és közepes vállalkozások képviselőit, valamint a legnagyobb létszámú szakmai civilszervezeteket.

 

Módosítás: (2013. január 07. hétfő, 11:08)

Bővebben...

 

A vasérc útja

A horvátországi Bakar városka kikötőjébe két olyan, nagyméretű hajó futott be az idén ősszel, amilyenek csaknem húsz év éve nem jártak arrafelé. Mindkettő az ISD Dunaferr Zrt. számára szállított alapanyagot. Október 13-án az első óriáshajó 165 000 tonna pelletet hozott Brazíliából, november 25-én, az esti órákban pedig egy kínai zászló alatt közlekedő gigantikus vízi jármű úszott be Rijeka irányából a bakari öbölbe, gyomrában 167 000 tonna vasérccel. A behajózás bonyolult és látványos technikai manőverét stábunk a helyszínen követhette figyelemmel. A csaknem háromszáz méter hosszú, óriási hajó érkezése a kikötő esti fényei mellett látványosságnak sem volt utolsó, de ami ennél is fontosabb: az ISD Dunaferrhez kiváló minőségű alapanyagok kerültek kedvező áron, amelyeket rugalmas raktározási és fizetési feltételek mellett tudnak Dunaújvárosba szállítani.

Módosítás: (2013. január 07. hétfő, 11:08)

Bővebben...

 

Jövőre talán élénkül a globális acélpiac, de Európában tovább zsugorodik, a magyarországi kereslet például 2 százalékkal eshet. A túlkínálat erősödik, az árak esnek, a gyártók bajban vannak. A piac alakulását jól szemléltetik a World Steel Association (Worldsteel) előrejelzései. 2012-ben az EU 27 országában a látszólagos acélfelhasználás várhatóan 5,6 százalékkal csökken. A legnagyobb európai vagy európai telephellyel rendelkező világcégek sorra zárják be, vagy csökkentik a termelést Európában, hiszen a nyomott kereslet miatt együtt 50-60 millió tonnára becsült fölösleges kapacitásuk van. Ez az európai acéltermelés negyedének felel meg.

Bővebben...

 

Felfüggeszti ideiglenesen öt romániai gyárának működését az orosz Mechel acélgyártó. A román közszolgálati rádió tudósítása szerint a romániai Targovistéban működő üzemben már leállt a termelés, a dolgozók nagy részét, mintegy 1500 embert kényszerszabadságra küldtek, ami azt jelenti, hogy bérük 75-80 százalékát kapják meg. Az erdélyi Aranyosgyéresen (Campia Turzii) nyolcszáz dolgozót érint kedvezőtlenül az orosz tulajdonos döntése, de a Nándorhegyen (Otelul Rosu), a Buzauban és a Brailában működő másik három gyárral együtt a döntés mintegy 5 ezer munkásra terjed ki. A fémipari és bányászati orosz nagyvállalat szerint a leállást a nyersanyag drágulása és az acéltermékek iránti csökkenő kereslet teszi szükségessé. A Mechel az ukrajnai, donyecki üzemének a működését is felfüggeszti.
(Forrás: index.hu)

Módosítás: (2012. december 17. hétfő, 20:22)

 

A Ford olyan szénszálas motorháztető prototípusát mutatta be, ami csökkenti az autók tömegét, és ezzel együtt üzemanyag-fogyasztásukat is: a Ford Focus szénszálas kísérleti motorházteteje több mint 50 százalékkal könnyebb az acélból készült változatnál, s az új — egyéb részegységek készítéséhez is felhasználható — gyártási eljárás az alkatrész elkészítésének idejét is jelentősen mérsékli. A motorháztető-prototípus több mint 50 százalékkal könnyebb az acélból készült változatnál. A szénszál szilárdság-tömeg aránya kiváló. Ez az anyag ötször erősebb és kétszer merevebb, mint az acél, miközben a tömege mindössze harmadannyi.
(Forrás: atv.hu)

Módosítás: (2012. december 17. hétfő, 20:22)

 

Nagy árat fizethet Francois Hollande francia államfő azért, hogy kormánya államosítással fenyegette meg az ArcelorMittalt, a világ legnagyobb acélgyártóját, miután a cég kilátásba helyezte: lezárja a német határ közelében fekvő Florange-ban lévő acélgyárának két kohóját. A kőkemény fellépést rossz üzenetként fogadták a befektetők, a szakszervezetek viszont az ezt követő kompromisszumot értelmezik úgy, hogy a kormány elárulta a munkavállalókat. Az érdekképviseletek biztosra vették az államosítást, amivel megszabadulhattak volna az indiai tulajdonostól, amely szerintük nem fogja betartani az alkuban vállalt ígéretit – foglalta össze a Reuters.
Az ArcelorMittal december 1-jéig adott határidőt a kormánynak arra, hogy vevőt találjon az európai acélkereslet visszaesése miatt korábban leállított két kohóra. Ellenkező esetben végleg lezárta volna ezeket és elküldte volna 630 alkalmazottját, miközben megtartotta volna az üzem precíziós acéltermékek előállításával foglalkozó részét. Párizs viszont az egész gyár államosításának a tervével vágott vissza, mondván: nem lehet külön eladni a kohókat. Emellett emlékeztették a céget, hogy 2006-ban és 2009-ben, amikor a MittalSteel 26,9 millárd euróért megvette az Arcelort, ígéretet tettek az összes kohó további üzemeltetésére. A hét végére azután kompromisszumot kötöttek a felek. Eszerint a kohók zárva maradnak, de a kormány és a cég együtt igyekszik bekapcsolódni az EU Ulcos nevű kohókorszerűsítési programjába, amelyben egyebek mellett szén-dioxid-csapdák felszerelésével teszik környezetkímélővé az olvasztást. Párizs öt év alatt 150 millió eurót, az ArcelorMittal 180 milliót fektet a projektbe, az uniótól 400 milliót akarnak bevonni. Emellett lehetővé teszik a munkavállalóknak az önkéntes távozást, illetve munkát kínálnak Franciaország más térségeiben.
(Forrás: vg.hu)

Módosítás: (2012. december 17. hétfő, 20:22)

 

Keresés a teljes weboldalon